En lång ledighet!

Heeejsan!

De senaste veckorna har jag inte tänkt på bloggen så mycket, jag har varit ute och lekt i snön, åkt skidor (efter mycket besvär med att hitta ett par), jag har även varit med familjen och kompisar.
Jag tror att jag har varit i Nacka Forum två eller tre gånger sedan dess och då var jag och bytte min julklapp som var förlitet, det var en tröja som jag har raklamerat i ett tidigare inlägg om jag skulle köpa den eller intee den har inte funnits i min affär i Nacka. 
 
När jag var i Nacka så köpte jag även en födelsedagspresent till min mamma (2 januari) och provade och valde ut ett par nya glasögon och gjort en undersökning för mina linser. Jag har även varit på två stycken "linsträningar". Det låter väldigt roligt, men jag kan säga att jag hade röda ögon och huvudväk efteråt för att man sitter instängd i ett tråkigt rum med linser framför sig som man ska försöka sätta på sig.
Första gången tog det mig 40 miuter att sätta in en lins och ytterliggare 20 minuter att försöka sätta in den andra och ta ut den första. Men igår (torsdag) så gick det bättre. Då tog det mig mindre än 30 minuter att sätta i båda och sen ta ut dem. Nu kanske det låter som om jag tävlar om hur snabbt det tar att sätta i dem, men efter ett tag så blir det så j*vla irriterande. 

I tisdags så var jag på Aktiv Hudvård STOCKHOLM och tog hål i mina öron, enligt mig så gjorde det lite ont men hon som gjorde det på mig frågade om jag var bered och då sköt hon. Egentligen så var jag inte beredd men jag ville få det gjort i alla fall. Nu har jag i alla fall vant mig vid dem. Efteråt så gick familjen och letade efter ett par nya skor åt syrran men det blev ett par idrottsskor till på måndag.
Jag, min kompis och en till skulle sova över hos en kompis så jag åkte hem till henne efteråt och sov över där. Vi kollade på film, åt middag, pratade och skrattade fram till klockan visade sig 2 på natten^^ När vi vaknade så låg vi i sängarna i 1 ½ timme och pratade sen åt vi frukost och jag och min kompis åkte hem till henne och var inne på datorn. 

Idag har jag varit ute med mamma och syrran i Saltsjöbaden och åkt skidor, när jag kom tillbaka så visade sig det att vi hade åkt i 1½ timme, men då hade vi fikat två gånger. 

Nu är jag tillbaka vid datorn efter ett uppehåll och ser på Let´s dance! 

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0