Fredag och lördag!

Heej, idag har jag inte kunnat sitta vid datorn och igår var jag inte hemma.

I fredags så var jag i skolan, jag hade svenska. Vi ska börja skriva en tidning med ekonomi, utrikes, inrikes, lokala nyheter, miljö och sport. Jag valde ekonomi och hittade på expressen en bra artikel som jag ska använda. Den handlar om att flygbolag ger ut upp till 6200 kronor om passagerare får sitta och vänta i tre timmar på en försening. Detta tycker jag är riktigt dåligt för när jag och min familj var i spanien för ett år sedan så fick vi vänta 21 timmar och vi fick 5€ för fyra personer och det får man bara en flaska vatten för på en flygplats. Det är riktigt dåligt!!! :( :( :(
På eftermiddagen satt jag och skrev på en dator hela tiden, jag skulle skriva om en konstnär och bilden jag har fastnat för. Och sen bar det av till simningen, det var 9 stycken på två banor. Väldigt lyxigt och sen simmade vi två lagkapper, det blev 1-1 och mitt lag vann den första *yehaa*.
Efter det så åkte jag till Björknäs där jag skulle hjälpa till att sätta ihop ett pepparkakshus till idag, det blev jättesnyggt efter de många timmarna bråk, skratt och jobb. Det blev bara hälften så stort som det skulle^^. Sen kom man hem klockan 11 och då skrev man i en timme och sov sen.

Idag fick man gå upp klockan 9 för att åka till Björknäs igen för att kunna stå och sälja lotter på julförsäljningen, jag vann en sak. Det var en Marsipangris och låg i en chokladgjyttja och hade ett rött marsipanäpple i munnen. Nu sitter man vid datorn efter att ha fått mat i magen och vilat sig halva eftermiddagen!

Kisses and hugs Thilldas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0