Jullov!!

God kväll!

Den här veckan så har jag inte haft orken eller tiden att blogga. För det första så har jag varit i skolan, jag har varit ute, jag har haft välidgt mycket sista minuten uppgifter innan jullovet.

Den här veckan har vi varit ute på Ekvallen (Gustavsberg) och åkt skridskor, det gick väl sådär kan man säga. Jag höll mig på benen tills alla skulle börja leka och putta en, det var en lärare som tänkte göra en höfttackling på mig men han gjorde inte det. Innan hade jag planerat att åka till simningen direkt, men när vi skulle åka så var klockan bar halv tolv så jag kom till Forum Nacka klockan halv ett och där gick jag i ett antal timmar tills jag kom på att jag kunde gå till farmor men hon var inte hemma... 
Sen gick jag till simhallen men råkade somna på bänken utanför så jag vaknade av att det var någon/några som tänkte hoppa på mig. Men jag var snabbare och sen hade vi jättetrevligt *host* roligt tills simningen började. Det som var mest roligt var att av någon konstig anledning så började vi prata om bussar och då tog en kille min flaska och jag bara sa "ge tillbaka min buss" och alla började gapskratta. Jag förstod inte ens själv vad det var som vi skrattade åt. Efter simningen fick jag skjust hem av en kompis. 

I tisdags så hade vi kulturdag i skolan på förmiddagen kollade vi på filmen HIP HIP HORA den var väldigt bra och alla förstod vad den handlade om, men jag kommer inte ihåg varför vi skulle se på den filmen. På eftermiddagen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde i skolan. Och även den stora riktiga SNÖN kom och då anordnas det stora snöbollskriget mellan tre olika skolor. Men iår blev det lärare som stoppade det innan alla hann ut. Det blev mera är snöbollskrig och därför har vi blivit inlåsta i skolan under lunchrasten tisdag och onsdag!!! Efter skolan så började jag skissa på en målning som jag skulle lämna in igår.

I onsdags hade vi pyssel dag halva dagen och eftersom jag var med på luciatåget i Orminge Centrum på söndagen så fick jag och de andra gå hem efter lunchen medens de andra fick vara kvar i skolan. Men jag blev utsläppt av en lärare eftersom vi inte fick vara ute igentligen. När jag kom hem så kollade jag på film och färglagde *stavfel* min målning och vid 16 tiden så blev den klar. Efter det blev det middag och sen åkte jag till Gurra och kollade på SUNES JUL! Det är Julkalendern från 1991 så det var lite hack här och där. Sen kom pappa och storasyster och hämtade mig och en kompis i snöstormen och vi fick åka långsamt hem för att kunna se vad som kom härnest.

Igår (torsdag) var jag i skolan igen och hade musik halva förmiddagen och resten hade vi något. Har så daligt minne ibland... Och på eftermiddagen så... just det först skulle vi hitta olika julord i en kvadrat, man skulle minst hitta 20 ord men jag hittade bara 14. Den som hittade flest ord hade 108 men han satt kvar under rasten och höll på... Efter det skulle vi svara på 12 frågor och meningen med det var att vi skulle tänka på ett annorlunda sätt. Vi skulle svara på frågor som Vilket lag får plats i plånboken? Handbollslandslaget, Fotbollslaget eller Hockeylandslaget... Svara på frågan i kommentarrutan men kolla inte på de andras svar bara. Ni ska även tala om varför ni svarade på det! I helgen/nästa vecka kommer svaret.

Och idag då? Jag gick till skolan klockan åtta för att jag skulle möta en kompis men när jag kom dit vi skulle mötas så var hon inte där, jag ringde henne och då hade hon inte gått hemifrån ännu^^ När vi kom till skolan så samlades vi en stund och sen samlades alla i skolans café där det var lite uppträdande och jultal. Efter det så gick vi till våra klassrum igen och bjöds på fika och bytte julklappar. Eller som jag, jag fick men lovade att ge till alla efter jullovet. Har ju inte haft tid till det!!! 

Efter skolan var jag hemma och städade *host* försökte och var även fotograf när storasyster och hennes kompis skulle äta lunch och leka olika saker. Jag fick inte vara med men fotograferade i alla fall. Kommer inte lägga upp några bilder nu.

Vill ni har de tolv andra frågorna också så mejla till mig!

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0